Brak danych

Gazeta codzienna

Sztuka. Kultura. Nauka.

* * *

Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego świata w sobie zamykający dla informacji pospolitej. Od 3 stycznia 1661.
Brak danych
Brak danych
2020-04-27
List do Sądu- zniszczenie centrum miasta

Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa zniszczenia śródmieścia miasta Gliwice

Odebrane
do so.gliwiceEwa.SYNOWIEC
Wieczorna.pl edycja Gliwice
Do:

Sąd Okręgowy w Gliwicach

ul. Kościuszki 15
44-100 Gliwice


Na jednoznaczne wezwanie i żądanie pana Rzecznika prasowego prezydenta Gliwic p.
 p. Marka Jarzębowskiego, udzielone telefonicznie, w dn. 29.1.2015 r. o godz. 9:26 składam informację o popełnieniu przestępstwa polegającego na likwidacji szeregu zabytków na terenie miasta Gliwice, przez urzędującego prezydenta miasta, p. Frankiewicza.

Niniejszym informuję iż wg obowiązujących aktów prawnych urzędujący polityk dopuścił się przestępstwa zniszczenia w sposób nieodwracalny pozostałości Kanału Kłodnickiego tj. o czyn z art. 288 § 1 kk w zw. z art. 294 § 2 kk w zb. z art. 108 ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w zw. z art. 11 § 2 kk.

Polityk, gdyby chciał, mógłby zachować pozostałości Kanału Kłodnickiego, lokując planowaną drogę w tunelu, na którego powierzchni znajdowałby się zbiornik wodny, przez co odtworzonoby historyczny wygląd miasta, bez niszczenia układu urbanistycznego stanowiącego przedmiot ochrony prawnej- jako o wieku przekraczającym 100 lat. Zachowane mogły być istniejące do grudnia 2014 r. zabytkowe elementy: kute balustrady etc., których demontaż uwidoczniono na zdjęciach. Polityk nie był tym zainteresowany, jego służba prasowa jednoznacznie stwierdziła że o zdarzeniu powinienem poinformować sąd lub prokuraturę, do czego wezwany, niniejszym to czynię.

Zależy mi na ocaleniu zabytkowego- najładniejszego fragmentu miasta Gliwice. Wzywam Sąd Okręgowy w Gliwicach do zbadania sprawy wraz z załączonym materiałem dowodowym w postaci ujęć fotograficznych, oraz powołania biegłych z zakresu opieki nad zabytkami, którzy ocenią walory estetyczne i architektoniczne zniszczonego fragmentu miasta, który- zamiast być odtworzony do pierwotnego kształtu, został zniszczony.

Adam Fularz
Gazeta Gliwicka- www.gliwicka.eu 

do wiadomości:
p. Ewa Synowiec, Komisja Europejska

p.s. Załączam zdjęcia zlikwidowanego fragmentu śródmieścia miasta Gliwice, gdyby mieli Państwo problemy z dostępem do tych materiałów.



Na zdjęciu zabytkowa barierka z zabytkowego niszczonego mostu, która trafi na złom.

Burzone są też zabytkowe budynki w śródmieściu- w końcu przecina je autostrada.






































































http://kanalgliwicki.net/klodnicki/promenada.jpg



















Kanał Kłodnicki


Przed zniszczeniem


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości. 
 
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.

...

[Wiadomość skrócona]

Adam Fularz 

29 sty 2015, 10:13
do Andrzej
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <
Data: 29 stycznia 2015 09:53
Temat: Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa zniszczenia śródmieścia miasta Gliwice
Do: so.gliwice
DW: Ewa.SYNOWIEC
...

[Wiadomość skrócona]  

Sąd Okregowy w Gliwicach 

Załączniki3 lut 2015, 09:41
do Adam
Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam pismo Pana Wiceprezesa Sądu Okręgowego w Gliwicach z dnia 2 lutego 2015 r.

Z poważaniem
Dorota Deciuk
Sąd Okręgowy w Gliwicach
Oddział Administracyjny

W dniu 2015-01-29 o 09:53, Adam Fularz pisze:
...

[Wiadomość skrócona] 
Obszar załączników

Adam Fularz

Załączniki3 sie 2021, 14:06
do pr.gliwice_wschod
Do
 
Prokuratura Rejonowa Gliwice-Wschód w Gliwicach. ul. Dubois 16. 44-102 Gliwice. tel. 32 78-09-100. fax. 32-78-09-193. e-mail: pr.gliwice_wschod

Redakcja serwisu otrzymała list który z opóźnieniem przekazuje.  Doszło do zniszczenia centrum miasta poprzez skierowanie ruchu samochodowego w ścisłe centrum miasta.  Jest to błąd. Władze miasta odmawiają rozbiórki tej trasy. 

Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja Polish News Agency
Wydanie gliwickie
Dolina Zielona 24A Zielona Góra Lubuskie

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Sąd Okregowy w Gliwicach 
Data: wtorek, 3 lutego 2015
Temat: Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa zniszczenia śródmieścia miasta Gliwice
Do: Adam Fularz 


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Obszar załączników
--
Gliwicka.pl
 
Redakcja: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
2020-04-27
Pytania- Lotnisko

Co z lotniskiem w Gliwicach? Nasza korespondencja.

Odebrane

Adam Fularz 

pt., 30 wrz 2016, 10:48
do telewizjaopera.komunikaty
W prasie jest art. "Gliwice marzą o lotnisku". Piszą w nim, że gliwicki magistrat chce wydać 58 mln zł na: utwardzony pas startowy, płyty postojowe, budynek portu, wieżę kontroli lotów, parking samochodowy, strażnicę przeciwpożarową, płaszczyznę tankowania i odladzania oraz ogrodzenie. Funkcjonowanie przyszłego portu lotniczego ma kosztować 3 mln zł rocznie. Chcą, by z lotniska korzystały awionetki, taksówki powietrzne przewożące osoby między miastami oraz samoloty pocztowe. Lotnisko ma powstać na bazie istniejącego, z którego korzysta obecnie Aeroklub Gliwicki oraz pogotowie ratunkowe. 

Pieniądze na rozbudowę i modernizację mają pochodzić z budżetu miasta. Ale też magistrat zapowiada, że będzie się starał o dofinansowanie z Unii Europejskiej i wsparcie województwa śląskiego.
Pytania prasowe
- dlaczego Gliwice zrezygnowały z rozbudowy portu lotniczego?
- jakie były powody tej decyzji?
- czy prowadzono stosowne analizy ekonomiczne?
"Dlatego w planach modernizacji ujęto przede wszystkim budowę utwardzanego, 900-metrowego pasa startowego i drogi startowej, drogi kołowania, płyty postojowej, kontenerowej stacji paliw, hangaru postojowego oraz postojowo-obsługowego."
- dlaczego władze miasta planują budowę pasa tylko o długości 900 metrów? Standardowe taksówki powietrzne wykorzystywane w Polsce to samoloty Saab 340A, wymagające ok. 1400 metrów pasa startowego.
 Apel do władz miasta Gliwice o odbudowę pasażerskiego portu lotniczego
Szanowni Państwo, 
Apeluję o budowę drogi startowej Portu Lotniczego Gliwice i odbudowę portu który ongiś obsługiwał połączenia lotnicze do Wrocławia i Berlina. 
Proponuję drogę startową o dł. 1440 metrów, budowę drogi kołowania i płyty postojowej, przebudowę i modernizację budynku portu lotniczego. Umożliwi to przyjmowanie samolotów typu ATR 42, ATR 72, Jak-40, C-130 Hercules, BAe 146, Cessna Citation, Falcon 2000, Bombardier BD700 itp.
 Uruchomionoby planowe loty rejsowe do innych miast Polski.
 Załączam oryginalne mapy, na wezwanie mogę przesłać kserokopię przedwojennego rozkładu lotów z portu lotniczego Gliwice. 
Proszę o odpowiedź na apel- opublikuję  ją
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta GliwickaGliwicka.eu

mapa trasy lotniczej Berlin-Gliwice z lat 30-tych XX w. (fot.mojszlak.pl)

Ulotka reklamowa Breslau-Gleiwitz z 1930 roku (fot. wikipedia.org)

-- 
Opis lotniska:
Budynek portu lotniczego:
z WIKIPEDII:

21 kwietnia 1927 roku otwarto linię Gliwice-Brno-Wiedeń[m], którą zamknięto w 1929 roku z powodu okrojenia dotacji państwowych mimo, że była bardzo dochodowa - 0,32 marki od km, a lot trwał 2 godz.). Z czterech tras z Gliwic: Gliwice-Wrocław-Brelin, Gliwice-Jelenia Góra, Gliwice-Wrocław-Szczecin oraz Gliwice-Wiedeń utrzymała się jedynie pierwsza.

WNĘTRZE TERMINALU PASAŻERSKIEGO:

10 sierpnia 1929 roku oddano uroczyście do użytku jak na owe czasy nowoczesny port lotniczy[n]. Na lotnisku zbudowano też funkcjonale warsztaty naprawcze. Ostatecznie pole lądowania samolotów wynosiło 600x1200 m. Projekt całości był autorstwa Schaubika i Sattlera.

1 marca 1930 roku rozpoczęto regularne loty na trasie Gliwice-Konstantynopol[p] i Gliwice-Wrocław-Berlin.

W 1939 roku wprowadzono ranne i wieczorne loty do Berlina oraz otwarto linię do Wiednia[u]. Zarządzono też, że przewożenie poczty i paczek odbywało się wyłącznie nocą.

Rozkład lotów: do Wrocławia o 8.00 przylot 9.50. Z Wrocławia odlot o 16.40 przylot do Gliwic 18.00. Lotnisko przyjmowało pocztę w dniu odlotu do godz. 7.30→Schmidt 1992 ↓, s. 160.
-- 
Odpowiedzi:
Gliwice nie mają w planach odbudowy pasażerskiego portu lotniczego. W zasięgu, od pół do godziny jazdy autostradą od Gliwice, są zlokalizowane trzy dobrze funkcjonujące lotniska.

Marek Jarzębowski
rzecznik prasowy
Prezydenta Gliwic

Planowana rozbudowa lotniska mieści się w granicach naszych możliwości, które to możliwości nie zostały ocenione przez fachowców negatywnie.

Marek Jarzębowski
rzecznik prasowy
Prezydenta Gliwic
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Adam Fularz 

pt., 30 wrz 2016, 10:49
do rzecznik
- jaki jest obecny stan sprawy odbudowy lotniska?


--

rzecznik

pon., 3 paź 2016, 12:00
do Adam
Został zlecony projekt modernizacji lotniska w zakresie, o którym wcześniej informowaliśmy.
Marek Jarzębowski
2020-04-25
Czy będzie trasa szybkiego ruchu zamiast kanału?

Redakcja pisała do władz miasta:

Dzień dobry, 
Proszę ponownie o odpowiedź.  Sprawę przekazałem do sądu i prokuratury. 
Pozdrawiam
Adam

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz 
Data: poniedziałek, 7 września 2020
Temat: Pytania prasowe do Radnych m. Gliwice- rozbiórka Trasy Średnicowej na obszarze śródmieścia miasta
Do: pm   um.gliwice.pl


do UM Gliwice
do Radni Miasta Gliwice
Pytania prasowe
dot. Pytania prasowe do Radnych m. Gliwice- rozbiórka Trasy Średnicowej na obszarze śródmieścia miasta
- Poprzednie władze miasta w osobie pana Frankiewicza, chyba przez złe planowanie przestrzenne, rodem sprzed półwiecza, zrealizowały inwestycję -"Drogowa Trasa Średnicowa" która- wzorem bardziej rozwiniętej części świata- powinna być natychmiast zarzucona. Dziś śródmiejskie arterie w centrach miast - takie jak budowana właśnie w Gliwicach- są rozbierane w ramach ożywiania i rewitalizacji centrów miast. Istnieje szereg miast które rozebrały w swoich centrach- całkiem  niedawno - podobne "inwestycje" z lat 60-tych i 70-tych XX wieku. Zrewitalizowane tereny przeznaczono na parki, tereny wypoczynkowe. W Seulu ostatnio podjęto decyzję o likwidacji estakad  Cheonggyecheon oraz innych tras szybkiego ruchu. Spowodowało to ożywienie śródmieścia miasta. Tymczasem w Gliwicach zrealizowano niemodne już koncepcje, które sądzę, że pochodzą z lat 60-tych lub 70-tych, podobnie jak pomysł rozbiórki sieci tramwajowej w momencie gdy np. Olsztyn rozpoczynał odbudowę swojej sieci tramwajowej. 

Czy Drogową Trasę Średnicową zamieniliby Państwo na powrót w śródmiejski zbiornik wodny, urządzając- waterfront podobnie piękny, jak przed wojną? Czy możliwa jest rozbiórka Trasy Średnicowej na obszarze śródmieścia miasta? Czy Rada Miasta wyraża zgodę na przeprowadzenie referendum miejskiego wśród mieszkańców- w sprawie natychmiastowej rozbiórki DTS?
image.png
opr. Adam Fularz
dla Polish News Agency



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

--
Gliwicka.pl
Redaktion: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)"
 
 Apel o likwidację Drogowej trasy Średnicowej przez śródmieście miasta Gliwic, wzorem nowej polityki transportowej
Odebrane

Adam Fularz 

wt., 17 lut 2015, 09:50
do rzecznik
Szanowny Pan



Marek Jastrzębski,
Rzecznik prezydenta Gliwic,
Szanowny Panie,
Załączam tekst o likwidacji dróg w śródmieściach miast.
Państwo, chyba przez złe planowanie przestrzenne, rodem sprzed półwiecza, realizują inwestycję która powinna być natychmiast zarzucona. Wykopy zamieniłbym na powrót w śródmiejski zbiornik wodny, urządzając- waterfront podobnie piękny, jak przed wojną.

Inwestycja wydaje się po prostu rozrzutnością- zwłaszcza że wspomniał Pan że planowano ją pół wieku temu. Dziś śródmiejskie arterie w centrach miast - takie jak budowana właśnie w Gliwicach- są rozbierane w ramach ożywiania i rewitalizacji centrów miast. Istnieje szereg miast które rozebrały w swoich centrach- całkiem  niedawno - podobne "inwestycje" z lat 60-tych i 70-tych XX wieku. Zrewitalizowane tereny przeznaczono na parki, tereny wypoczynkowe. Załączma opis działń z Seulu.
Wzorem jest polityka miast brytyjskich czy holenderskich, które wprowadziły zaporowe opłaty lub uniemożliwiły ruch tranzytowy przez centrum miasta, celem jego redukcji. Państwa polityka jest dokładnie przeciwna. Sądzę, że pochodzi z lat 60-tych lub 70-tych, podobnie jak rozbiórka sieci tramwajowej w momencie gdy np. Olsztyn rozpoczynał budowę swojej sieci tramwajowej- teraz w tym mieście powstaje zajezdnia tramwajowa oraz torowiska.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta GliwickaGliwicka.eu


Seul: tereny zielone zamiast ciągów komunikacyjnych

Opublikowane dnia 23 marca 2014 przez Wojciech Wojtowicz w kategorii CiekawostkiUrbanistyka // 1 Komentarz

Czy możliwa jest radykalna zmiana autostrady miejskiej w teren zielony? Łatwo się domyśleć, że w naszych realiach sprawiłoby to ogromne kłopoty, jednak Koreańczycy podejmują takie działania. W Seulu zlikwidowano drogę szybkiego ruchu w centrum miasta, a w jej miejscu utworzono tereny zielone oraz przestrzeń dla mieszkańców. Co ważne: powstają tam kolejne tego typu projekty.

Po drugiej wojnie światowej Seul stał się miejscem, które przyciągało wielu migrantów. W skutek tego pojawił się problem braku terenu oraz wiele problemów komunikacyjnych. Uznano, że dla aglomeracji o takiej liczbie ludności, niezbędna jest realizacja szerokich dróg szybkiego ruchu. Jednym z takich miejsc był Cheonggyecheon – rzeka przebiegająca przez centrum miasta. W związku z przeludnieniem, zaśmieceniem oraz wylewaniem ścieków był to ciek wpływający negatywnie na jakość otoczenia i zdrowie przebywającej tam ludności. Po koniec lat 50-tych zdecydowano się na budowę na odcinku ponad 5 kilometrów szerokiej autostrady miejskiej, w formie estakady. Po jej ukończeniu w latach 70-tych przedstawiano ją jako pozytywny przykład modernizacji kraju. Cały pas drogowy składał się z dwóch kilkupasmowych jezdni na wybrzeżach rzeki oraz z szerokiej na 16 metrów estakady, zbudowanej nad rzeką.

Dziś Seul to jedno z największych miast świata, z ponad 10-milionową ludnością. W całej aglomeracji mieszka aż 25 milionów osób, borykającym się z problemem przeludnienia oraz z brakiem miejsc do odpoczynku na świeżym powietrzu dla mieszkańców. W 2003 roku władze podjęły decyzję o likwidacji estakad Cheonggyecheon. Początkowo plany wzbudzały ogromne kontrowersje wśród mieszkańców. Pojawiło się wiele problemów – od faktu wysychania rzeki w skutek budowy estakad oraz intensywnego zagospodarowania terenu w jej otoczeniu aż po techniczny estakady. Pomimo wszystkich przeciwności uznano, że projekt odnowy Cheonggyecheon jest niezwykle ważny zarówno jeśli chodzi o czynniki środowiskowe, ale i  historyczne, społeczne oraz ekonomiczne. Problem wysychania rozwiązano poprzez przepompowanie wody z  głównej seulskiej rzeki – Han.

Rzeka została ponownie otwarte w 2005 roku. Za największy sukces prac uznano poprawę jakości wód oraz wzrost liczby żyjących gatunków zwierząt i roślin. Dzięki ponownemu pojawieniu się w tym rejonie wód, średnia temperatura okolic spadła o ponad 3 stopnie Celsjusza.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/Korea-Seoul-Cheonggyecheon-2008-01.jpg

Likwidacja estakad Cheonggyecheon oraz innych tras szybkiego ruchu poniosła za sobą duże konsekwencje w ruchu drogowym. Liczba przewozów samochodowych do centrum Seulu zmniejszyła się, kosztem zwiększenia przewozów autobusowych (o 1,4%) i koleją podziemną(o 4,3%). Dzięki temu zauważono poprawę jakości powietrza w rejonie centrum Seulu.

Projekt przywrócenia rzeki odbił się także pozytywnie na gospodarce. Likwidacja dróg przelotowych oraz zachęcenie mieszkańców i turystów do przebywania przy terenach zielonych zwiększyły obroty lokalnych przedsiębiorstw. W skutek funkcjonowania estakad utworzył się wyraźny podział na część północną i południową. Przeprowadzone zmiany pozwoliły na scalenie obu fragmentów centrum pod względem przestrzennym, umożliwiły zrównoważony rozwój oraz wspólne korzystanie z zasobów, dotychczas trudno dostępnych ze względu na funkcjonującą barierę.

 ý

Seulski projekt okazał się jednym z najlepszych przykładów rewaloryzacji zabudowy miejskiej. Miasto zdecydowało się kontynuować podobne działania. W zeszłym miesiącu zlikwidowano istniejącą od 1968 estakadę Ahyeon:

Również w Polsce coraz częściej pojawiają się glosy o negatywnym wpływie tras przyspieszonego ruchu rozdzielających miasto czy o wpływie poszerzania dróg w centrach miast. Pomimo tego projekty drogowe zbliżone do tych z lat 60-tych i 70-tych wciąż są u nas projektowane, a w planach zagospodarowania przestrzennego i w studiach uwarunkowań przestrzennych i kierunków zagospodarowania miast wciąż zachowuje się rezerwy pod szerokie, bezkolizyjne trasy. Czy działania, podobne do koreańskich, zmierzające do zmniejszenia podziału miast, będą kiedyś realizowane na szeroką skalę również w naszych miastach?

wg http://urbnews.pl/seul-tereny-zielone-zamiast-ciagow-komunikacyjnych/

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości. 
 
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.

...

[Wiadomość skrócona]  Pokaż całą wiadomość

Adam Fularz 

wt., 17 lut 2015, 09:57
do Ewa.SYNOWIEC
Szanowna Pani Ewa SYNOWIEC,
Przedstawicielstwo KE w Polsce

Załączam list w sprawie budowy drogi przez śródmieście miasta Gliwice, z propozycją jej likwidacji, wzorem bardziej rozwiniętych gospodarek świata, ewentualnie możliwe jest zakrycie całości inwestycji w centrum zbiornikiem wodnym na powierzchni, jak na archiwalnych ujęciach z tego miejsca.
Przypominam że że miasto Gliwice zlikwidowało już całą gliwicką sieć tramwajową w ostatnich kilku latach, podczas gdy np. w mieście Olsztyn ją wówczas odbudowywano.
Pozdrawiam,
Adam

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz 
Data: 17 lutego 2015 09:50
Temat: Apel o likwidację Drogowej trasy Średnicowej przez śródmieście miasta Gliwic, wzorem nowej polityki transportowej
Do:
...

[Wiadomość skrócona]  

Adam Fularz 

pon., 25 cze 2018, 20:08
do Marekkancelaria
do Um Gliwice
Ponawiam apel o likwidację Drogowej trasy Średnicowej przez śródmieście miasta Gliwic, wzorem nowej polityki transportowej

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: 17 lutego 2015 09:50
Temat: Apel o likwidację Drogowej trasy Średnicowej przez śródmieście miasta Gliwic, wzorem nowej polityki transportowej
Do: rzecznik




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Marek Jarzębowski 

wt., 26 cze 2018, 08:23
2020-05-02
Holokaust zaczynał się podobnie

Holokaust zaczynał się podobnie.

Przenieśmy się na chwilę myślami, wyobraźnią we wczesne lata 30. do Berlina. Znajdujemy się prawie w centrum Berlina, ta dzielnica nazywa się bawarska, trzy przystanki od ogrodu zoologicznego. Jest tam, gdzie dzisiaj jest stacja metra, park bawarski. I oto jednego dnia, w tych wczesnych latach 30. na ławkach pojawia się napis: „Żydom nie wolno siadać na tych ławkach”.
Można powiedzieć nieprzyjemne, to jest nie fair, to nie jest OK, ale w końcu jest tyle ławek dookoła, można usiąść gdzie indziej, nie ma nieszczęścia.
… jest tam basen pływacki, napis: „Żydom zabroniony wstęp do tej pływalni”. Można znów powiedzieć, nie jest to przyjemne, ale w końcu Berlin ma tyle miejsc, gdzie można się kąpać, tyle jezior, tyle kanałów, prawie Wenecja. Jednocześnie gdzieś indziej pojawia się napis: „Żydom nie wolno należeć do niemieckich związków śpiewaczych”. No to co, niech sami chcą śpiewać, muzykować, niech się zbiorą, będą śpiewali, okej.
Potem pojawia się napis i rozkaz „dzieciom żydowskim, niearyjskim, nie wolno się bawić z dziećmi niemieckimi, aryjskimi”. Będą się bawić same. A potem pojawia się napis: „Żydom sprzedajemy chleb i produkty żywnościowe tylko po godzinie 17”. To już jest utrudnienie, jest mniejszy wybór, ale w końcu po 17 też można robić zakupy.
Uwaga, uwaga, zaczynamy się oswajać z myślą, że można kogoś wykluczyć, że można kogoś stygmatyzować, że można kogoś wyalienować. I tak powolutku, powolutku, stopniowo, dzień za dniem, ludzie zaczynają się oswajać z tym, i ofiary, i oprawcy, i widzowie, świadkowie.
Wszyscy, którzy to widzą, zaczynają się oswajać i zaczynają przywykać do myśli i do idei, że ta mniejszość, która … jest inna, że ona może być wypchnięta ze społeczeństwa, że to są ludzie inni, obcy, ludzie, którzy roznoszą ZARAZKI, EPIDEMIE.

źródło: youtube.com

--

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Brak danych
Formularz zawiera błędy
{"news":"news","company-skill":"company-skill","slider":"slider","menu":"menu","submenu":"submenu","language":"language","cookie":"cookie","logo":"logo","header":"header","separator":"separator","footer":"footer"}